Projectmanager E-commerce (M/V)
Contract van onbepaalde duur - Soliers (14)
Beheer van e-commerce projecten met meerdere projecten/optimalisatie van e-commerce sturing/contact met business units en dienstverleners:
- Leiden van de dagelijkse IS sprint: leiden van de dagelijkse IS sprint, toezicht houden op de verwerking van tickets en consistentie in de Sprints, evenals de verwerking in het JIRA portaal, punten noteren om ze buiten de SD te verwerken indien nodig, toezicht houden op de voortgang in verband met e-commerce projecten (merchant websites/CRM/Acquisitions...)/Identificeren van functionele blokkades en contacten onderhouden met de Business en externe partners.
- Ervoor zorgen dat bugs en fixes dagelijks worden gerapporteerd aan de merchant sites en quick wins voorstellen met een hoge klantwaarde, als onderdeel van een continue verbeteringsaanpak (A/B Testing), en traffic en sales genereren.
- Samenwerken met interne en externe teams om ervoor te zorgen dat e-commerce initiatieven consistent zijn met de algemene strategie van het bedrijf.
- Coördineren van ontwikkelingsprojecten met interne en externe teams door duidelijke specificaties te definiëren (serviceproviders, ontwikkelaars, interne afdelingen, etc.)
- Samenwerken met interne en externe teams om de klantervaring op de sites te optimaliseren als onderdeel van een continu verbeteringsproces (A/B-testen) en om traffic en sales te genereren.
- Deelnemen aan de ontwikkeling van digitale marketingcampagnes om de e-commerceactiviteiten van het bedrijf te promoten (PAID/SEO/SMA).
- Optimaliseren van het klanttraject met behulp van AB-tests en beheertools (Algolia).
- Opstellen van eisen om het klanttraject en de conversie te verbeteren met het oog op het genereren van verkeer en verkoop.
- Mede-opstellen en leiden van het verkooppromotieplan.
- Plannen, bewaken en beheren van multiprojecten: testbeheer, acceptatietesten, livegang.
- Toezicht houden op de technische prestaties van de sites, verbeteringen voorstellen en ervoor zorgen dat deze worden geïmplementeerd.
- Bewaken en analyseren van key performance indicators (GA4).
- In lijn met de vastgestelde roadmap, optimaliseren van de klantervaring en online conversie (ruimte) in samenwerking met de Projects & Webdesign teams.
CRM/Customer journey/Loyalty - in samenwerking met het digitale bureau en in tandem met de digitale communicatiemanager.
- Het opzetten van geautomatiseerde terugkerende BTOC-campagnes (creatie van redactionele & visuele content),
- Helpen bij het definiëren van de targeting en extractie van klanten, het verzendkanaal en de timing van mailings volgens de geplande werkwijze voor elke verkoop
- Actief meewerken aan het optimaliseren van de welkomstcyclus, triggeren van campagnes, opzetten en bewaken van campagnes: klanttevredenheid, herinneringen voor inactieve klanten, enz,
- Bijdragen aan de definitie en implementatie van 360° acquisitie en nurturing campagnes om de database te ontwikkelen,
- Meewerken aan het opzetten en uitvoeren van een loyaliteitsprogramma,
- De statistieken van elke campagne bijhouden en hun prestaties analyseren, terwijl je tegelijkertijd suggesties doet voor voortdurende verbetering,
Deze functie biedt de mogelijkheid om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van de e-commerce strategie van een snelgroeiende purepalyer, te innoveren in een sector die voortdurend in ontwikkeling is en deel te nemen aan de groei van de online business en de internationale uitrol ervan.
Het vermogen om meerdere projecten van A tot Z te beheren, de verschillende technische teams van ontwikkelaars en interne business units te coördineren en deadlines te halen,
Kennis van het Prestahop CMS en begrip van de technische en functionele omgevingen
Beheersing van projectmanagementtools: JIRA/ASANA
Verplichte ervaring in een internationale BTOC e-commerce omgeving met sterke groeidoelstellingen
Verplichte ervaring in een IS team met in-house ontwikkelaars (geen regie)
Verplichte expertise in acquisitie en CRM hefbomen met het oog op het uitdagen van het digital agency: PAID/SEO/CRM
Kennis en beheersing van analyse- en prestatiebewakingstools (Google Analytics, Algolia, CRM-tools, enz.) om het verkeer op de e-commercesites van BTOC en de verkoop te verhogen.
Autonoom, nauwgezet en georganiseerd
In staat om te analyseren, samen te vatten en te luisteren
Vermogen om in teamverband en cross-functioneel te werken: je vindt het leuk om cross-functionele projecten te beheren en op te treden als link tussen business teams en digitale tools.
Goede interpersoonlijke vaardigheden, empathie, communicatie- en luistervaardigheden
Vereiste opleiding: 5 jaar hoger onderwijs (business school, gespecialiseerde digitale/bedrijfsopleiding)
Minimaal 2 tot 5 jaar ervaring met e-commerce projectmanagement in een internationale BtoC pureplayer omgeving
Ben je gemotiveerd?
JOIN US!